Review Camera auto DVR – Navitel MR250

De câteva săptămâni folosesc o cameră auto DVR atunci când mă deplasez prin oraș. Acest device se numește MR250 și este unul de la Navitel, de unde am mai testat în trecut dispozitive auto, ba chiar și o altă camera auto compactă, R1000, căreia i-am făcut aici un review complet.
În comparatie cu R1000, MR250 este mai interesantă. Are forma unei oglinzi și vine la pachet cu 2 camere.

Cu ce vine în pachet?
Vorbind de ambalaj, Navitel MR250 vine într-o cutie cu destule accesorii. Astfel, pe lângă oglindă, găsim și 2 benzi de cauciuc pentru instalare, un cablu USB 2.0 – mini USB, un încărcător auto cu o intensitate de ieșire de 1500 mAh și cu un cablu lung de 4 m, manual de utilizare și garanție, o cârpă pentru a putea șterge oglinda și camera, și desigur, camera auto pentru spate, cu un cablu de 6 m lungime, 2 benzi cu dublu-adeziv și 2 șuruburi (pentru montare). În plus, MR250 vine cu o licență cadou, 12 luni acces premium în aplicația Navitel Navigator, ce poate fi descărcată atât pe telefoanele cu Android, cât și pe cele cu iOS. Un pachet full-full (cum ar spune unii comercianți de mașini).

Trecând la MR250, acesta are chiar forma unei oglinzi auto și se montează foarte ușor peste oglinda auto a mașinii. Oglinda e gândită bine, iar suportul de prindere are și el 4 brațe și 2 fâșii de cauciuc atașate, pentru a proteja oglinda mașinii. Mi s-a părut un sistem de prindere foarte interesant și practic. În plus, arată bine și are carcasă metalică.
Pe partea din față, fix în mijloc, oglinda are un ecran de 5 inch în diagonală, dar care îți permite totuși să folosești device-ul și ca oglindă normală. Pe partea din spate, MR250 are sistemul de prindere, un difuzor și desigur, camera “principală”. Îmi place că poți mișca puțin camera (stânga-dreapta, sus-jos), pentru a găsi o poziție de filmat mai bună, în funcție de mașina ta. În partea de jos, oglinda are 2 microfoane și 5 butoane, cu care poți naviga prin meniu, poți înregistra, poți porni sau opri dispozitivul sau înregistrarea. În partea de sus, MR250 are un port mini USB, slot-ul pentru card microSD (suportă carduri de până la 64 GB) și o intrare AV, pentru camera din spate.

Cum se montează?
Prinderea oglinzii se face foarte simplu. Atașezi întâi cele 2 benzi de cauciuc, o așezi peste oglida mașinii, apoi prinzi și celelalte capete ale benzilor și oglindă e fixată. Ajustezi poziția oglinzii și a camerei și după ce introduci un card de memorie, ești aproape gata să pleci la drum. Cu toate că MR250 are o baterie de 1500mAh, autonomia nu mi s-a părut excelentă, astfel încât îți recomand să o ții în permanență la încărcat. Cablul de alimentare de 4 metri este suficient pentru a-l conecta în priza mașinii și pentru a-l ascunde ulterior prin bord-stâlp, până la oglindă.
Camera din spate poate fi montată în interior, cu bandă dublu-adezivă sau în exterior, cu ajutorul a 2 șuruburi din pachet. Pe lângă cablul AV, care se contecteaza în oglindă, camera mai are un fir care poate fi legat la becul de marșarier, din stop. Astfel, în momentul în care vrei să dai înapoi/să parchezi, pe ecran îți va apărea doar camera din spate. Dacă nu te pricepi însă, îți recomand să mergi la un specialist pentru a monta camera din spate și a ascunde cablul.

Cum filmează camera?
Camera principală filmează bine, la rezoluție FullHD, cu 30 de cadre pe secundă. Senzorul are o lentilă cu 4 straturi și un unghi de filmare wide, de 160 de grade. Filmarea este bună pe timp de zi, dar mai slabă pe timp de noapte, mai ales dacă nu e o zonă iluminată public.
Camera din spate are o rezoluție mai slabă, de 656 x 492 pixeli, filmează tot la 30 de cadre pe secundă și are un unghi de filmare de 85 de grade. Mi se pare foarte interesantă pentru parcare, în caz că mașina ta nu dispune de o astfel de cameră. În plus, e rezistență la ploaie, având certificat IP65. Filmarea nu este extraordinară, dar eu aș recomandă mai mult camera pentru parcări.

Meniu și interfață
Dacă vorbim de meniul lui Navitel MR250, poți naviga prin el folosind cele 5 butoane de care îți spuneam mai sus. În primul rând, poți selecta limba română în interfață, care e destul de simplistă și ușor de utilizat. Ai atât setări legate de filmare: modul filmării și durata acesteia (dar și de sunet), cât și setări generale, legate de ceas, dată, alimentare, limba, ecran și ceea ce dorești să vizualizezi, mod parcare și ale asemenea lucruri. Faci setările prima dată când utilizezi camera, apoi ești gata de filmare de fiecare dată.

Concluzie
Am folosit camera auto DVR Navitel MR250 câteva săptămâni, împreună cu un card de 16 GB și pot zice că își face cu brio treaba. Personal, mi se pare mult mai interesantă decât o camera auto normală deoarece nu atrage atenția în parcări sau în alte locuri, o poți folosi atât ca device, cât și că oglindă normală, și e ușor de instalat. Camera principală filmează bine, iar camera pentru spate mi se pare foarte tare în momentul în care parchezi,. La prețul acesta, Navitel MR250 mi se pare un device foarte interesant și de luat în calcul dacă vrei să îți achiziționezi o camera auto pentru mașina ta.

La momentul la care scriu eu acest review, Navitel MR250 are un preț de plecare de 349 Lei, și poate fi achiziționat de aici, de aici sau aici.

Va atașez mai jos câteva poze realizate din filmare.