Review Avantree Sunday Plus (BTCK-18P) și Avantree BTCK-10BS. Cele mai bune car kit-uri Bluetooth?

Acum 2 săptămâni am primit de la Avantree România 3 car kit-uri la teste. Este vorba despre Avantree Sunday Plus, Avantree BTCK-10BS și Avantree CK121. Acesta din urmă este însă mai mult un dispozitiv audio pentru recepția sunetului, care dispune însă și de microfon, dar o să discut despre el într-un articol separat. Momentan însă, trebuie să vă prezint cele 2 car kit-uri din titlu, urmând să vă spun și pe care l-aș alege.
De ce să îți iei un car kit dacă mașina ta nu are deja un astfel de sistem? Foarte simplu, nu mai riști viața ta și a celorlalți participanți la trafic atunci când vorbești la telefon și nu riști o amendă.

Ce se află în cutie?

Fiind produse de la Avantree, cele 2 car kit-uri vin bine ambalate, lucru specific acestei companii.
În cutia lui 10BS, pe lângă dispozitiv și manualul de utilizare am găsit o baterie BL-5B, un cablu de încărcare USB 2.0-microUSB, un încărcător auto cu o intensitate de ieșire de 500mAh și o clemă de metal care ajută la fixare.
În cazul lui Sunday Plus, pachetul e puțin mai consistent. Acesta vine cu manualele de utilizare, un cablu de încărcare USB 2.0-microUSB, un încărcător auto cu o intensitate de ieșire de 500mAh, un suport de plastic, împreună cu o clemă de metal pentru fixare și un alt suport din plastic, cu 6 ventuze (4 fiind de rezervă), cu ajutorul căruia îl poți fixa pe Sunday Plus în parbriz, astfel încât să se încarce de la lumina solară.

Cum arată?

Vorbind mai întâi de Avantree 10BS, acesta arată interesant și vine în 2 culori: gri cu negru. Pe partea de sus are un difuzor, un microfon, 2 butoane pentru volum și un buton cu mai multe funcții, printre care pornit/oprit, răspuns ori închis apel. Pe o laterală se află un buton pentru mute, iar pe cealaltă letarala se află portul micro-USB, de încărcare. În partea din spate, 10BS are un suport în care se prinde clema cu care se poate fixa de parasolarul auto.
Trecând la Avantree Sunday Plus, acesta este puțin mai voluminos decât 10BS. Pe partea din față are un difuzor, un microfon, 2 butoane de volum și un buton cu aceleași funcții ca ale lui 10BS: oprit/pornit, răspuns ori închis apel. Identic, găsim pe o laterală un buton pentru mute și pe cealaltă laterală un port micro-USB, pentru încărcare. Pe spate însă, Sunday Plus are un mic panou fotovoltaic, prin care car kit-ul de la Avantree se poate încărca.

Cum te conectezi la car kit?

În cazul lui 10BS, cât și în cazul lui Sunday Plus, ții apăsat butonul de pornire timp de 2 secunde, până LED-ul de pe car kit luminează în roșu și albastru și te conectezi cu telefonul la el. De la a 2-a conectare însă, telefonul recunoaște car kit-ul și se conectează automat.
Îl așezi mai apoi în parasolar (sau în parbriz-în cazul lui Sunday Plus) și poți pleca la drum.

Cum se aude un car-kit în trafic?

Car kit-urile se aud bine. Pentru persoanele cu care vorbești, nu o să te audă la fel de clar că atunci când ai telefonul la ureche, însă o să te audă mult mai bine decât în cazul în care folosești telefonul pe difuzor, în timpul unui apel.
În plus, Sunday are și o funcție în care anulează o parte din zgomotele de fundal, astfel încât convorbirea este clară și sunetul e unul bun, chiar dacă ești în trafic, cu motorul pornit, ori ai geamul deschis.

Ce autonomie are fiecare?

Avantree 10BS are o baterie separată, BL-5B, de 650 mAh. Cu ajutorul acestei baterii, 10BS promite un timp de 22 de ore de convorbire sau de 600 de ore petrecute în standby, cu o încărcare de până în 3 ore.
În cele 2 săptămâni de teste, 10BS a avut parte de cam 4 ore de convorbire, iar la ultima conectare, telefonul indica un procent al bateriei de 70% pentru car kit, deci cele 22 de ore ide convorbire continuă chiar mi par posibile cu o singură încărcare.
Sunday Plus nu are baterie separată, ci una integrată, de 550 mAh. Autonomia declarată e de 18 ore în convorbire sau 180 ore petrecute în standby, cu un timp de încărcare de până în 3 ore.
În aceleași 2 săptămâni de teste, Avantree Sunday Plus a avut parte de 3-4 ore de convorbire. A stat fixat atât pe parasolar, cât și în parbriz, iar la ultima conectare procentul pe care telefonul îl indica pentru car kit era de 100%, panoul din spate încărcând car kit-ul în timpul în care acesta a stat în parbriz.

Alte lucruri interesante de spus despre cele 2 car kit-uri de la Avantree sunt: ambele suportă și playback audio, deci poți da muzică în car kit prin Bluetooth, dar în același timp poți să auzi și indicațiile de la o aplicație de navigație, spre exemplu; ambele pot fi conectate la 2 telefoane simultan, astfel încât dacă folosești 2 telefoane sau cei 2 șoferi sunt în mașină în același timp, nu e necesară împerecherea manuală; 10BS are funcție de auto-pornire, car kit-ul pornind în momentul în care este mișcat. Dacă te deranjează însă ca acesta să pornească pe un drum scurt sau pur și simplu e o mașină de serviciu cu care nu te deplasezi doar tu, poți dezactiva această funcție, apăsând butonul pentru mute timp de 3 secunde.

Pe care l-aș alege?

În final, eu l-aș alege pe Sunday Plus. Deși ambele se aud și arată bine, Sunday Plus mi se pare mai interesant, având și încărcare solară, cu suport pentru parbriz care să permită acest lucru. Practic, montat pe parbriz, nu cred că o să aibă nevoie de încărcare prin cablu prea curând.

Cele 2 car kit-uri de la Avantree pot fi achiziționate de aici-pentru Avantree Sunday Plus (numit și BTCK-18P) la un preț de 149 de LEI și de aici-pentru Avanatree BTCK-10BS, la un preț de 101 LEI.

1 Readers Commented

Join discussion
  1. Pingback: Review Avantree CK121 – receptor audio prin Bluetooth și car kit, 2 în 1 | 14 mart., 2019

    […] CK121 a ajuns la teste cu cele 2 car kit-uri wireless (10BS și Sunday Plus), despre care am vorbit aici. A venit rândul lui CK121 să fie testat, acesta fiind un receptor audio prin Bluetooth cu […]

Ai ceva de zis?