Noile studii europene dezvăluie impactul pe care televizorul îl are asupra societății actuale

Inovația, ceea ce privește tehnologia TV determină schimbări pozitive pe plan personal și cultural în rândul utilizatorilor europeni, potrivit noilor cercetări prezentate astăzi de Samsung la IFA. Studiul, desfășurat în preajma aniversării a 50 de ani a companiei, a indicat că evoluția televiziunii, atât în ceea ce privește tehnologia de vârf, precum cea 8K, cât și conținutul de înaltă calitate, diversificat, disponibil astăzi, are un impact masiv asupra multor aspecte ale vieții utilizatorilor.

57% dintre europenii chestionați spun că au vizionat un program TV care le-a schimbat în mod activ opinia cu privire la problemele societății, inclusiv cele legate de schimbările climatice, nivelul scăzut de trai, egalitatea economică și discriminarea. Spre exemplu, documentarul „Planeta Albastră” realizat de BBC, a motivat 83% de respondenți să ia măsuri, astfel încât să reducă utilizarea plasticului de unică folosință.

Interesul pentru conținut despre problemele de actualitate este extrem de ridicat, două treimi dintre europeni exprimându-și interesul pentru programele TV ancorate în actualitate. Programul informativ, pe orice tip de subiect, rezonează din ce în ce mai mult cu utilizatorii, 56% considerând documentarul ca fiind genul de conținut care a înregistrat cele mai multe îmbunătățiri. Mai mult decât atât, într-o perioadă în care sintagma „fake news” apare la ordinea zilei, valoarea știrilor TV este esențială, aproape trei sferturi (74%) dintre europeni considerând televiziunea drept una dintre cele mai de încredere surse de știri.

Publicul evoluează odată cu ceea ce vizionează pe ecran. Conform studiului, 73% dintre europeni susțin că televiziunea le-a îmbunătățit stilul de viață – fie că doresc să învețe o limbă nouă, să încerce un sport nou sau să fie voluntari. În același timp, un sfert dintre respondenți doresc să călătorească în destinații noi, văzute la televizor, pe care nu le-ar fi considerat atractive inițial. 38% spun că au fost încurajați să încerce rețete noi din culturi diferite. Rata aceasta crește până la 41% în rândul utilizatorilor de televizoare inteligente, ceea ce sugerează că televizoarele cu acces la internet îmbunătățesc cu adevarat experiența de vizionare.

În timp ce televiziunea încurajează telespectatorii să-și depășească limitele și să încerce lucruri noi, aceasta are și o influență importantă atunci când vine vorba de relaxare. Un sfert dintre utilizatori consideră că vizionarea unor programe TV contribuie la bunăstarea lor mentală generală, în timp ce o treime afirmă că este principala modalitate de relaxare.

Studiul indică, de asemenea, că televiziunea rămâne în continuare o experiență socială, jumătate dintre utilizatori considerând timpul petrecut la televizor ca timp de calitate alături de familie. De fapt, mai mult de o treime (34%) dintre europeni consideră că televizorul a creat unele dintre cele mai puternice amintiri alături de alte persoane, în special momentele cheie legate de sport sau de știri, acest lucru amplificând rolul televiziunii ca platformă pentru experiențe pozitive împărtășite.

Nu exista comentarii.

Ai ceva de zis?